seismik

Lebih 10k 'Shares', Wanita Ini Kongsi Tips 40kg 'Lesap' Dalam Masa 8 Bulan Sahaja. Hebat!

40kg tu bukan sikit ya. Memang power habis!

Cover image via Siti Rohayatul Husni Moktar / Facebook

Semua orang menginginkan berat badan ideal dimana anda tidak begitu berat dan tidak begitu ringan. Pendek kata, sempurna dengan tinggi anda. Macam model gitu!

Image via The Running Bug

Namun begitu, ramai yang masih mengalami masalah berat badan berlebihan. Ada yang langsung tidak tahu bagaimana cara yang betul untuk menjaga rutin makan seharian sehinggakan berat badan tidak mampu untuk turun walaupun satu kilo.

Masalah seperti ini akan mengakibatkan anda diserang penyakit obesiti dimana berat badan naik secara berlebihan dan tidak sekata dengan tinggi anda. Pendek kata, anda harus mendapatkan BMI yang sepatutnya untuk berat dan tinggi.

Seperti perkongsian seorang wanita di laman Facebook iaitu Siti Rohayatul Husni Moktar yang telah berjaya hilang 40kg dalam masa 8 bulan dengan menjaga pemakanan dan diet yang betul.

Ingin tahu bagaimana caranya? Baca perkongsian penuh di bawah:

Disini adalah contoh menu-menu untuk anda yang nak berdiet mengamalkan suku-suku separuh. Kalau betul-betul ikut menu dalam ni kurangkan garam, minyak dan gula, boleh hilang sebulan 5kg.

Ini merupakan 20 tips terbaik dan sangat berguna untuk anda di luar sana yang mempunyai impian untuk mendapatkan berat badan ideal:

Bukan itu sahaja, pemakanan juga adalah faktor utama berat badan naik secara mendadak. Dengan cara yang betul dan pengambilan yang sepatutnya, anda mampu mengubahya.

Sebenarnya, diet yang betul tidak serumit yang disangka pun. Jika anda mempunyai matlamat dan tujuan, pasti ada jalannya.

Ini merupakan semua menu yang diambil selama proses penurunan berat badan ini dijalankan. Sedap je nampak!

Memang nampak sedap gila! Tak macam diet pun.

Hasilnya, memang memuaskan. Anda semua harus cuba! :)

Sebelum dan selepas memang nampak perbezaan yang ketara:

Apa tunggu lagi? Ikut je tips di atas. InsyaAllah menjadi. :)

LIKE Facebook dan follow Twitter SAYS SEISMIK dan temui segala cerita mesti kongsi sekarang!

You may be interested in: