[VIDEO] Adakah Tindakan Pengasuh Taska Memukul Anak Kecil Ini Layak Dianggap "Dera"?

Ada yang kata 'Ya' ada juga yang kata 'Tidak'. Anda rasa bagaimana?

Baru saja beberapa jam yang lalu, laman Facebook Friends of BN memuat naik sebuah video yang menunjukkan pengasuh taska wanita bertindak memukul seorang budak kecil yang sedang menangis.

Sama ada pukulannya kasar atau tidak, anda boleh lihat sendiri di sini:

Pemilik taska memukul budak.Saya dulu bekerja di taska dan sempat merakam pemilik taska ini memukul seorang budak.Pemilik ini suka marah-marah dan menyediakan makanan yang agak teruk kepada budak-budak.Sekarang ini pemilik taska nak tukar nama taska lain.Nama taska: Excellent Childcare Centre, No 48, Jalan Tasek Lama, Taman Tasek, Ipoh Perak. Nama baru taska: Twinkle Childcare Centre.Pemilik taska: Atikah Bt Puteh cc: Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

Posted by Friends of BN - Barisan Nasional on Sunday, September 20, 2015

Video "dera" sebegini seperti yang dijangka menjadi viral dalam sekelip mata dengan ratusan komen yang mengutuk perbuatan wanita terbabit, sehingga ada yang menggelarnya 'setan'

Di sebalik kutukan, ada juga yang berkata tindakan wanita itu tidak ada salahnya, malah tidak layak dianggap sebagai dera kerana mungkin niatnya hanya mahu mendidik anak kecil tersebut

Namun begitu, ramai juga yang merasakan tindakan memukul seperti itu tidak sesuai untuk dilakukan ke atas anak kecil, lebih-lebih lagi yang berumur 7 tahun ke bawah. Sepatutnya perlu lebih tunjukkan kasih sayang, bukan gunakan kekerasan.

Dalam pada itu, bekas pekerja taska berkenaan mendakwa bahawa pemilik taska itu memang gemar memarahi kanak-kanak serta selalu menyediakan makanan yang agak teruk.

Video ini telah pun mendapat lebih 3,000 shares selepas 5 jam dimuat naik.

Apa pendapat anda?

Leave a comment