"Jatuh Cinta Pada Kali Pertama Bertemu" - Isteri Dedah Cara Romantik Sultan Kelantan Lamar

Rihana Petra turut menceritakan selepas pertemuan pertama, beliau dan Sultan Muhammad V meneruskan komunikasi melalui telefon setiap hari.

Sebelum ini, Rihana Oksana Petra, isteri Sultan Muhammad V telah menceritakan secara ringkas kenangan bertemu Sultan negeri Kelantan itu buat pertama kali

Dalam perkongsiannya menerusi laman Instagram rasminya iaitu @rihanapetra, beliau menyataan telah bertemu bekas Yang di-Pertuan Agong itu pada musim bunga tahun 2017 yang lalu.

Menurutnya lagi, semasa pertemuannya itu, Sultan Muhammad V secara berseloroh telah memperkenalkan dirinya sebagai 'Raja Malaysia'. Rihana yang menyangkakan baginda sedang bergurau, turut sama memperkenalkan dirinya sebagai ratu di Moscow.

Setelah masing-masing telah bertukar nombor telefon, Rihana akhirnya sedar gurauan tersebut ternyata adalah benar apabila muncul berita menyatakan tentang pelantikan raja iaitu Sultan Muhammad V sendiri.

Walau bagaimanapun, dalam postingnya itu, Rihana tidak menceritakan sepenuhnya kisah beliau dengan baginda tetapi beliau berjanji akan ada kesinambungan kisah mereka berdua.

View this post on Instagram

Bagi ramai orang, kisah pertemuan pertama saya dengan suami saya tetap menjadi misteri. Kami bertemu pada musim bunga 2017 di Eropah. Pada masa itu saya bekerjasama dengan rakan karib kami, Jacob Arabo. Selepas acara itu, kami pergi untuk makan malam, di mana saya berjumpa dengan seorang lelaki, dan beliau memperkenalkan dirinya sebagai Raja Malaysia. Saya menganggap itu sebagai jenaka semata-mata, dan saya pula bergurau bahawa saya juga adalah ratu di Moscow. Kami berbual sepanjang malam dan bertukar nombor telefon. Tidak lama kemudian terdapat berita yang muncul mengenai pelantikan raja, yang merupakan kawan baru saya ... untuk diteruskan For many people, the story of our first meeting with my husband remains to be a mystery. We met in spring 2017 in Europe. At that time I cooperated with our common friend jeweler Jacob Arabo. After the event, we went for dinner, where I met a man, and he introduced himself as king of Malaysia. I took it as a joke and joked back that I was also the queen of Moscow. We talked all evening and exchanged phone numbers. Soon there were news appeared about the appointment of the king, who was my new friend... to be continued Для многих людей остаётся загадкой история нашего знакомства с мужем. Это случилось в Европе, весной 2017 года. На тот момент я сотрудничала с нашим общим знакомым ювелиром Джейкобом Арабо. После мероприятия мы отправились на ужин, где я познакомилась с мужчиной, и он представился королем Малайзии. Я восприняла это как шутку и пошутила в ответ, что я тоже королева Москвы. Мы проговорили весь вечер и обменялись номерами телефонов. Вскоре в прессе появились новости о назначении короля, которым и был мой новый знакомый... продолжение следует

A post shared by Rihana Oksana Petra (@rihanapetra) on

Baru-baru ini, Isteri Sultan Kelantan telah membuat perkongsian baru dalam laman Instagram kesinambungan kisahnya bersama Sultan Muhammad V

Dalam postingnya itu, beliau menyatakan bagaimana beliau tidak akan dapat melupakan malam di mana baginda telah meluahkan perasaannya.

"Beliau memberitahu yang dia telah jatuh cinta kepada saya pada kali pertama kami bertemu.

"Dia juga memberitahu yang dia amat menyenangi dengan saya dan ingin saya menjadi suri hatinya. Maka, itulah permulaan cerita cinta kami. Malaysia adalah tanah tumpah anak saya dan dengan adanya anak ini, saya tahu saya telah membuat pilihan yang amat tepat. Alhamdulillah," tulisnya.

Rihana turut menceritakan selepas pertemuan pertama, beliau dan Sultan Muhammad V meneruskan komunikasi melalui telefon setiap hari

Tambahnya lagi, "Kami ingin berjumpa sekali lagi tetapi terlalu susah disebabkan kontrak peragawati saya, dan juga kerana kami berdua tinggal berjauhan. Saya juga diberi kontrak satu tahun di luar Rusia oleh sebuah syarikat yang terkenal untuk bekerja sama dengan syarikat tersebut."

Beliau kemudian memaklumkan bahawa menurut kontrak, beliau terpaksa berpindah ke New York.

"Pada masa itu, bakal suami saya amat kecewa dan meminta saya supaya tidak membuat sebarang keputusan selagi tidak berjumpa sekali lagi. Kemudian saya mendapat jemputan untuk pergi ke Malaysia bersama ibu dan bapa saya. Jadi saya menerima jemputan itu dan pergi ke sana dengan ibu saya," katanya. 

Menurutnya, beliau dan keluarganya terpesona apabila melihat sendiri negara ini.

"Saya telah jatuh cinta dengan Malaysia," ujarnya.

Apakah akan ada lagi sambungan kisah cinta mereka?

Sama-sama kita nantikan.

LIKE Facebook dan follow Twitter SAYS SEISMIK dan temui segala cerita mesti kongsi sekarang!

Leave a comment