seismik

"Ali Gatie Ke Ali Gatal?" - Sebab Backup Sharifah Rose, Penyanyi Kanada Ini Teruk Dikecam

Tapi kan, ramai yang pelik kenapa tiba-tiba penyanyi itu terlibat dalam isu ni.

Cover image via Instagram @sharifahrose google

Belum pun masuk bulan Februari, dah muncul isu 'buka tudung' oleh seorang influencer semasa bercuti di luar negara, baru-baru ini

Dipercayai, sebuah foto tular di media sosial menunjukkan influencer yang dikenali sebagai Sharifah Rose tidak memakai tudung semasa sedang bercuti bersama rakan-rakan di Phuket, Thailand. 

Susulan itu, warganet melahirkan rasa kecewa dengan insiden tersebut malah ada juga yang menegur perlakuan influencer itu. 

Sementara itu, Sharifah Rose turut tampil memberikan penjelasan mengenai isu tersebut di laman twitter miliknya

Bahasa:

"Salam semua, saya merasakan bahawa saya perlu perlu memberikan penjelasan terutamanya kepada para pengikut saya dan mereka yang memandang tinggi pada saya. Pertama sekali, saya ingin memohon maaf kerana telah membuat anda semua kecewa. Jujur dari hati saya, saya minta maaf sangat-sangat. 

"Walaupun tiada alasan untuk apa yang saya dah buat, saya ingin menjelaskan beberapa perkara mengenai insiden itu. Ini adalah faktanya. Pertama sekali, saya ke Phuket bersama rakan rapat serta dengan pengetahuan dan izin ibu bapa saya. Saya tidak tipu atau sorokkan keberadaan saya daripada mereka. 

"Screenshot itu diambil daripada IG story rakan saya. Di situ, saya tidak memakai tudung. Saya ingin jelaskan yang saya ke pantai hari itu, ini adalah foto kami di pantai. Seperti yang anda dapat lihat saya memakai pakaian yang sesuai. Baju lengan panjang, seluar panjang dan topi untuk menutup rambut saya. 

"Topi saya basah jadi saya terus cabut untuk keringkannya buat seketika. Tanpa saya ketahui dalam tempoh 10 minit saya berbuat demikian, IG story itu diambil tanpa pengetahuan saya. Itu merupakan tempoh 10 minit paling bodoh dalam hidup saya dan ia buat saya sedar banyak benda boleh jadi dalam masa 10 minit itu. 

"Itu adalah satu kesilapan dan saya mendapat pengajaran yang besar daripadanya. Saya mengharapkan anda semua dapat memaafkan saya. Terima kasih kepada mereka yang mengambil masa menghantar DM, tanyakan keadaan saya. 

"Saya sangat bersyukur dengan sikap memahami dan sokongan anda semua. Saya berharap kita dapat teruskan kehidupan selepas ini," tulisnya. 

Dia juga turut memohon agar orang ramai yang mempunyai fotonya tanpa hijab agar memadam gambar tersebut.

Bahasa:

"Kepada mereka yang mempunyai foto tidak berhijab saya, saya dengan rasa rendah diri memohon agar anda memadam gambar tersebut kerana saya sudah mendapat pengajarannya," tulisnya.

Berikutan penjelasan itu, dia mendapat banyak komen positif daripada orang ramai termasuklah penyanyi antarabangsa, Ali Gatie

Penyanyi yang popular dengan lagu It's You memuji tindakan berani Sharifah Rose itu di laman Twitternya pada 22 Jan 2020. 

Bahasa: 

"Kita semua ada manusia! Saya sayang kamu dan menyokong kamu. Reaksi ini memerlukan seorang yang dewasa untuk melakukannya. Kami semua sangat bangga dengan anda!" tulisnya.

Bagaimanapun, ramai yang pelik dengan kemunculan Ali Gatie dalam isu Sharifah Rose ini

Bahasa:

"Daripada Ali Gatie kepada Ali Gatal dengan sangat cepat," tulisnya. 

Bahasa:

"Ali Gatie bagi sokongan pada gosip Sharifah Rose adalah satu perkara paling rawak saya lihat sepanjang hari," tulisnya. 

Bahasa: 

"Pertama sekali, Sharifah Rose tidak perlu bagi penjelasan pada anda semua, badan dia, suka hati dialah nak buat apa. Cuma jaga dosa sendirilah. 

"Yang kedua, apo Ali Gatie dok menyibuk pulak ni? Dia kawan Sharifah Rose ke apa?" tulisnya. 

Mungkin niat Ali Gatie itu baik dan ingin memberi sokongan pada Sharifah Rose. Jadi, kita husnuzon sahajalah ya dan sama-sama ambil iktibar daripada insiden ini.

Image via Giphy

LIKE Facebook dan follow Twitter SAYS SEISMIK dan temui segala cerita mesti kongsi sekarang!

Baca juga artikel ini:

Leave a comment